Vanliga frågor (FAQ)

 

Vad händer om mitt evenemang blir inställt / körs utan publik?

Enligt våra köpevillkor (läs mer under köpevillkor) så uppgår ersättningen av biljettpriset till face-value av biljetten, dvs det pris som arrangören satt på biljetten, detta i de fall som återbetalning sker från arrangörens sida.

 

Varför står det ett annat namn på min biljett?

Biljettorget.se säljer evenemangspaket och köper biljetter via många olika kanaler vilket betyder att den tryckta informationen som står på biljetten såsom namn, pris, bokningsnummer, adress m.m. tillhör den kunden som bokade biljetten hos förstahandsombudet. Detta påverkar inte biljettens äkthet och vi garanterar att biljetterna fungerar.

Varför står det ett annat pris på biljetterna än det pris jag har betalat?

Av samma anledning som ovan. Priset på biljetten är således Biljettorgets inköpspris och skall inte misstolkas som vårt försäljningspris. Priset som anges på hemsidan och i kundens bekräftelse är det överenskomna priset för biljetten, inte priset tryckt på biljetten.

Mellanskillnaden mellan vårt försäljningspris och vårt inköpspris är vårt påslag. Detta påslag ska täcka moms, ev vinstskatt, lokalhyra, löner och framförallt vår marknadsföringskostnad som år 2023 var över 100kr per biljett. Givet detta så säljs inte alla våra biljetter med vinst.

Som kund ska man alltid kontrollera vart biljetten säljs i första hand och därefter kontrollera priset på andrahandsmarknaden som många gånger kan vara både högre och lägre.

 

När får jag mina biljetter?

Dina biljetter skickas till din e-post och leverans sker vanligtvis inom 48 timmar. Ibland kan e-post hamna i skräpposten. Finns de inte där inom 48 timmar, kontakta oss.

Jag saknar min bokningsbekräftelse?

Bokningsbekräftelsen kommer till din e-post direkt efter köpet. Ibland kan bekräftelsen hamna i skräpposten. Hittar ni den inte där, kontakta oss.

 

Kan jag ångra mitt köp, finns ångerrätt?

Vissa evenemang säljs med avbokningsskydd som ni som kund kan addera till ert köp, en typ av försäkring. Har ni inte köpt avbokningsskydd finns ingen ångerrätt.

 

Hur vet jag att mina biljetter är äkta och giltiga?

Biljettorget.se har äkthetsgaranti på samtliga biljetter som köps via vår webbplats. Skulle det uppstå problem vid insläppet så hör av er omedelbart. Kontakt måste ske inom 2 dagar efter att evenemanget ägt rum. Kontakt sker via e-post till info@Biljettorget.se